Historia: 1992 prelude si z swapem jdm h23a. Kupiłem go już po swapie. Działał z oryginalną skrzynką rezystorów, w której dzisiaj odkryłem, że ma nasycone wtryskiwacze, więc pozbyłem się skrzynki.
Kiedy go kupiłem, miał hałas w silniku, który zdiagnozowałem jako zły sworzeń tłokowy. Ostatniego dnia, kiedy jeździłem samochodem, działał źle, przerywał, gasł, więc założyłem, że problem z silnikiem się pogarsza i rozebrałem go. Mylilem się. Kiedy go rozebrałem, ktoś wstawił korbowody i tłoki od h22, przez co wystawały z otworu i powodowały stukanie tłoków. Nie uszkodziło to cylindrów tak bardzo, jak można by pomyśleć. Kupiłem dawcę h23a i wstawiłem oryginalne korbowody i tłoki, wszystko nowe. Ta część jest dobra, mam 185-200 suchej kompresji na wszystkich cylindrach.
Od remontu jeszcze go nie udało mi się dobrze uruchomić. Ledwo odpala, a jak już odpali, trzeba szaleńczo manipulować przepustnicą, żeby go utrzymać przy życiu. Bawiłem się ustawieniem zapłonu z rozdzielacza, ponownie sprawdziłem fizyczny rozrząd, potwierdziłem impuls wtryskiwaczy, wymieniłem pompę paliwa, kopułkę i palec rozdzielacza. Potwierdziłem iskrę na wszystkich 4 świecach. Jeśli spryskasz filtr dolotowy środkiem do czyszczenia gaźników, samochód będzie działał płynnie i dobrze. Bez tego jest jakby działał na 1 cylindrze. Ledwo. Wydaje się, że jest wystarczające ciśnienie paliwa. Wszystkie wtryskiwacze mają opór 14 omów. Jedyny błąd CEL to kod 12 dla usunięcia EGR. Pomóżcie mi dowiedzieć się, czego tu brakuje
Kiedy go kupiłem, miał hałas w silniku, który zdiagnozowałem jako zły sworzeń tłokowy. Ostatniego dnia, kiedy jeździłem samochodem, działał źle, przerywał, gasł, więc założyłem, że problem z silnikiem się pogarsza i rozebrałem go. Mylilem się. Kiedy go rozebrałem, ktoś wstawił korbowody i tłoki od h22, przez co wystawały z otworu i powodowały stukanie tłoków. Nie uszkodziło to cylindrów tak bardzo, jak można by pomyśleć. Kupiłem dawcę h23a i wstawiłem oryginalne korbowody i tłoki, wszystko nowe. Ta część jest dobra, mam 185-200 suchej kompresji na wszystkich cylindrach.
Od remontu jeszcze go nie udało mi się dobrze uruchomić. Ledwo odpala, a jak już odpali, trzeba szaleńczo manipulować przepustnicą, żeby go utrzymać przy życiu. Bawiłem się ustawieniem zapłonu z rozdzielacza, ponownie sprawdziłem fizyczny rozrząd, potwierdziłem impuls wtryskiwaczy, wymieniłem pompę paliwa, kopułkę i palec rozdzielacza. Potwierdziłem iskrę na wszystkich 4 świecach. Jeśli spryskasz filtr dolotowy środkiem do czyszczenia gaźników, samochód będzie działał płynnie i dobrze. Bez tego jest jakby działał na 1 cylindrze. Ledwo. Wydaje się, że jest wystarczające ciśnienie paliwa. Wszystkie wtryskiwacze mają opór 14 omów. Jedyny błąd CEL to kod 12 dla usunięcia EGR. Pomóżcie mi dowiedzieć się, czego tu brakuje