Honda Prelude Forum banner

Prowadnica dolnego sworznia wahacza Prelude 5. generacji

1 reading
86K views 63 replies 30 participants last post by  Noah Singer  
#1 · (Edited)
Hej, ludzie, zajęło mi to miesiące i dużo czasu i pieniędzy, żeby to wszystko rozgryźć. Z tego powodu mam cztery pozostałe przeguby kulowe. Publikuję to jako odniesienie, mając nadzieję, że komuś się przyda. To powiedziawszy, nie obwiniajcie mnie, jeśli to dla was nie zadziała. TO JEST PRZEWODNIK TYLKO DLA DOLNYCH PRZEGUBÓW KULOWYCH.

Po pierwsze, podstawowy Prelude ma tylko 4 dolne przeguby kulowe, w przeciwieństwie do 6 dolnych przegubów kulowych, które ma model SH (2 dodatkowe dla przednich drążków promienia).

--------
Trochę informacji o przegubach kulowych:

Honda TSB 99-039: Honda TSB dla przednich dolnych przegubów kulowych do Prelude. Ten TSB został wydany wraz z „zestawem” przegubu kulowego, który zawiera dwa przeguby kulowe wraz z dwiema nakrętkami osi i kilkoma zawleczkami. Ten „zestaw” jest bardzo EFEKTYWNY KOSZTOWO.
Numer części: 04510-SL5-000
Przeguby kulowe w tym zestawie, jak stwierdziłem, mają dokładnie takie same wymiary jak przeguby kulowe 51220-SL5-013. Poniżej zdjęcia porównawcze.

WSZYSTKIE Preludy 5. generacji mają to samo podstawowe tylne zawieszenie bez tylnego stabilizatora i być może innych drobiazgów. To powiedziawszy: tylne przeguby kulowe, które znalazłem, mają dokładnie takie same wymiary jak przednie dolne.
2001 Prelude Base prawy tylny zwrotnica:
52111-S30-C00 Część #6
2001 Prelude SH prawa tylna zwrotnica:
52111-S30-C00 Część #6

-------
Numery części Hondy:

97-01 Prelude base
Przedni dolny przegub kulowy:
04510-SL5-000 (w zestawie 2) lub 2x 51220-SL5-013

Tylny dolny przegub kulowy: TO SAMO CO Z PRZODU
04510-SL5-000 lub 2x 51220-SL5-013

---ZASTRZEŻENIE: Honda nie sprzedaje tylnego przegubu kulowego oddzielnie od tylnej zwrotnicy. Z jakiegokolwiek powodu, nie wiem. Stwierdziłem, że przegub kulowy został wciśnięty tak samo ciasno jak przednie. To powiedziawszy, nie sprzedawali również przedniego dolnego przegubu kulowego oddzielnie od zwrotnicy, ale wydali TSB. ---

97-01 Prelude SH
Przedni dolny przegub kulowy:
04510-SL5-000 (ponownie, w zestawie 2) lub 2x 51220-SL5-013

Przegub kulowy drążka promienia:
51220-S30-N21 Część #4 ---TYLKO HONDA BĘDZIE MIAŁA TĘ CZĘŚĆ--- Nie znalazłem absolutnie żadnego zamiennika na rynku wtórnym.

Tylny dolny przegub kulowy:
04510-SL5-000 lub 2x 51220-SL5-013

---TO SAMO ZASTRZEŻENIE CO PODSTAWA---

-------
Podsumowując, jeśli chcesz wymienić wszystkie dolne przeguby kulowe w swoim Prelude na części OEM, zamów:

Podstawa: 2x 04510-SL5-000 (2x będzie w zestawie z 4 przegubami kulowymi)
SH: 2x 04510-SL5-000 i 2x 51220-S30-N21
Numer części Castlenut: 90307-SL5-000 (4x dla podstawy, 6x dla SH)

-------
Porównanie zdjęć 04510-SL5-000 i 51220-SL5-013. Są takie same. Który jest który? Dokładnie (właściwie, nie pamiętam).

Szczęśliwego Ludingu.
 
#2 ·
Bardzo pomocny człowieku, wkrótce zamierzam wymienić wszystkie przeguby kulowe w moim SH i byłem zdezorientowany co do tego, co powinienem kupić. Jedno pytanie: czy zestawy przegubów kulowych są dostarczane z nakrętkami koronowymi, czy muszę je zamówić osobno? Wspomniałeś coś o tym, że "zestaw" je zawiera, ale powiedziałeś również, żeby zamówić sześć, jeśli chcesz wymienić je wszystkie w SH.
 
#6 ·
Bardzo pomocny człowiek, zamierzam wkrótce wymienić wszystkie przeguby kulowe w moim SH i byłem zdezorientowany co do tego, co powinienem dostać. Jeszcze jedno pytanie, czy zestawy przegubów kulowych są dostarczane z nakrętkami koronowymi, czy muszę je zamówić osobno? Wspomniałeś coś o tym, że "zestaw" jest z nimi dostarczany, ale powiedziałeś też, żeby zamówić sześć, jeśli chcesz wymienić je wszystkie w SH.
"Zestaw" jest dostarczany z dwiema nakrętkami Osi. Nie powinieneś ponownie używać nakrętek osi, więc Honda je dołączyła. Możesz jednak ponownie użyć nakrętek koronowych. Właśnie podałem numer części na wypadek, gdyby ktoś chciał je wymienić na nowe. Nowe kule powinny mieć nowe nakrętki. Lol.

Zapomniałem wspomnieć:

---Specjalne podziękowania dla TheJGB3 za odpowiedź na kilka pytań, które miałem na temat przegubów kulowych.---
 
#9 ·
Jak trudno było je wymienić?
Powiedziałbym, że dość trudno. Jedyną rzeczą, która była trudniejsza w pracy przy moim samochodzie, była wymiana sprzęgła w moim SH. Zajęło mi to około 4 dni pracy po 5-6 godzin, aby wymienić wszystkie przeguby kulowe, tuleje i niektóre inne elementy zawieszenia. Nie polecam podejmowania się tego zadania bez odpowiednich narzędzi i Red Bulla.

Zdecydowanie potrzebujesz klucza udarowego do prasy zaciskowej C (użyłem elektrycznego udarowego) i potrzebujesz zestawu adapterów Honda. Oba można wypożyczyć w Autozone. Jeśli chodzi o zestaw adapterów Honda, zdecydowałem się użyć płytkiej nasadki 1/2" 1", aby pasowała na sworzeń przegubu kulowego zamiast tego, co było w zestawie.

Pozycja nr 27023 i 27164

Ustawienie prasy zaciskowej C jest trudne. Chciałbym, żeby zrobić zdjęcia. Usunięcie górnych przegubów kulowych było o wiele łatwiejsze w porównaniu z tym. Wskazówką, którą mogę zaoferować, jest użycie koła zapasowego i ustawienie przednich piast na powierzchni koła zapasowego i wkręcenie kilku nakrętek po drugiej stronie. Będzie się obracać na piaście, ale pozostanie stabilne i pionowe. Ta wskazówka nie zadziała jednak z tyłu.

Kolejną wskazówką jest zamówienie dodatkowych osłon przegubów kulowych na wypadek, gdybyś jedną rozerwał podczas wciskania.
 
#8 ·
Trochę niezwiązane pytanie, ale jeśli zostanie poprawnie udzielona odpowiedź, może pomóc również innym...

W każdym razie, mam dość ostry dźwięk stukania na większych nierównościach, dochodzący tylko z tylnej części koła po stronie kierowcy, czy istnieje szansa, że ​​problem ten jest związany ze sworzniem kulowym?

Sprawdziłem wszystko wizualnie i wszystko jest szczelne i wydaje się nienaruszone, ale muszę jeszcze sprawdzić sworznie kulowe.
 
#10 ·
trochę niezwiązane pytanie, ale jeśli zostanie poprawnie udzielona na nie odpowiedź, może pomóc również innym...

W każdym razie mam dość ostry dźwięk stukania na większych nierównościach dochodzący tylko z tylnego koła po stronie kierowcy, czy jest szansa, że ​​problem ten jest związany ze sworzniem kulowym?

sprawdziłem wszystko wizualnie i wszystko jest szczelne i wydaje się nienaruszone, ale muszę jeszcze sprawdzić sworznie kulowe
Przepraszam, stary, nie mogę ci tego na pewno powiedzieć. Moje osłony przegubów kulowych wysychały i pękały. Dlatego je wymieniłem. Poruszały się swobodniej w porównaniu do nowych, ale nie było w nich luzu.

Wyszukaj "prelude shock knock", a być może znajdziesz odpowiedź, której szukasz.
 
#13 ·
To dobra informacja! W przypadku przednich dolnych przegubów kulowych należy zaopatrzyć się w palnik propanowy i podgrzać metal, a następnie użyć młotka lub młota do wybicia przegubu kulowego. Wymaga to nieco więcej wysiłku, ale w końcu zadziała.
 
#17 ·
Natknąłem się na mały problem z tym. Zamówiłem LBJ z numerem części 51220-SL5-013 od lokalnego sprzedawcy części (nie Hondy, oryginał by mnie oskubał na 140€ więc...) W każdym razie w końcu wpadłem na to. Teraz, patrząc na to, wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciach powyżej. Osłona ma zupełnie inny kształt, jest tylko jeden otwór na zawleczkę i brakuje tego dolnego rowka. Czy możliwe, że producenci mają między sobą niewielkie różnice? Ale to, co muszę teraz wiedzieć, zanim cokolwiek z tym zrobię, to wymiary tego, jakie powinny być... Pełna wysokość, średnice najszerszego punktu i następnego szerokiego, wysokość osłony i wysokość części gwintu... Nie jestem jeszcze pewien, czy to wszystko strata czasu i czy po prostu mam to wyrzucić do jeziora czy coś.
 
#58 ·
Zatem nie ma różnicy między dolnymi przegubami kulowymi 98 honda prelude sh. Czy dwa przednie są takie same jak przeguby kulowe drążka reakcyjnego?
Wiem, że to stary post, ale to mnie niepokoi. Czy naprawdę istnieje jakaś różnica między przegubem kulowym 51220-SL5-013, który łączy się z wahaczem dolnym, a przegubem kulowym, który łączy się z drążkiem reakcyjnym/drążkiem poprzecznym 51220-S30-N21?

Mam '97 sh ze 190 tys., dość zniszczony (dostałem go tanio) Byłem w kropce i miałem dwa 51220-SL5-013 i udało mi się wcisnąć oba w zwrotnicę kierowcy i sprawić, że mój samochód jeździł. Prowadził się idealnie.

Potem dwa dni później złamałem górny prawy. Włożyłem regulowany, ale nie mogłem sprawić, żeby jeździł dobrze. Potem zauważyłem, że moje wewnętrzne końcówki drążków kierowniczych były złe, wymieniłem je (upewniłem się, że policzyłem obroty) i ostatecznie (teraz) spaliłem pochylenie po wewnętrznej stronie obu moich przednich opon.

Planuję zamówić nowe górne wahacze. Potrzebuję dolnych, ponieważ tuleje są zniszczone, i półosi po stronie kierowcy. Jakieś sugestie? Myślę, że powinienem wycisnąć ten 51220-SL5-013 i wymienić na 51220-S30-N21, mając nadzieję, że nie zepsułem przez to mojej zwrotnicy...
 
#22 ·
Hej chłopaki, chcę wymienić przeguby kulowe w moim lude, czy możecie mi powiedzieć, czego potrzebuję, żeby je wymienić? Mam już przegub kulowy, chcę zacząć od przodu do tyłu. Proszę o pomoc!
prasa do przegubów kulowych, którą możesz pożyczyć w lokalnym sklepie z częściami i trochę szczęścia. Musiałem też podgrzać jeden z moich, żeby go wyjąć, nawet z prasą.
 
#24 ·
Powinienem rzucić okiem na swój. Zrobiłem przód, kiedy dostałem samochód, ale tyły nie wyglądały jeszcze na całkowicie zużyte. Zgodnie z tym wątkiem, tylny dolny jest taki sam jak przedni dolny w wersji podstawowej. Według Hondy TERAZ można dostać przód i tył tylko jako zespół zwrotnicy z przegubem kulowym. To do bani. Kup dobry jakościowo przegub a/m i wszystko będzie dobrze. Użyłem Raybestos pro-grade z rockauto. Myślę, że nadal kosztowały około 50 dolarów za sztukę.
 
#25 ·
Dla informacji dla każdego z was, którzy w przyszłości będą wymieniać przeguby kulowe, zwłaszcza tylne dolne, jak wcześniej wspomniano, są takie same jak przednie. Ponadto, jakiś gość na innym forum Prelude powiedział, że przednie dolne wahacze z Accorda od 03 roku w górę są również takie same. Są one znacznie łatwiej dostępne w sklepach z częściami i w krótkim czasie. Po rozerwaniu osłony na jednym z nowych, które zamówiłem online, poszedłem do autozone i kupiłem te z Accorda i działają bez zarzutu. Wyjątkiem jest to, że trzeba dodać kilka dodatkowych gwintów lub podłożyć podkładkę na dole, aby wcisnąć je w ramię wahacza.
 
#27 ·
#32 ·
Jak powiedziałem powyżej, podstawowy zestaw zacisków typu C (taki sam jak zestaw autozone... ale tańszy, ponieważ kupiłem go w harbor freight...) w połączeniu z zestawem honda, który kupiłem na amazon...

Co, jak powiedziałeś, nie działało

Rzeczywiście działa.

Jestem zbyt leniwy, żeby robić cytaty przez telefon
 
#33 ·
Jak powiedziałem powyżej, podstawowy zestaw w stylu zacisku C (taki sam jak zestaw autozone... ale tańszy, ponieważ kupiłem go w harbor freight...) w połączeniu z zestawem honda, który kupiłem na amazon....

Co, jak powiedziałeś, nie działało

Rzeczywiście działa.

Jestem zbyt leniwy, żeby robić cytaty przez telefon
Chodzi mi o zestaw adapterów autozone do hondy. w każdym razie, to wyjaśnienie nie jest warte tyle kłopotu lol. zacisk działa dobrze. wiesz, jakiej marki jest zestaw honda, który dostałeś?
 
#34 ·
Zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu, czuję, że czegoś mi brakuje. Czytałem to już wcześniej, w zastrzeżeniu i również w poście nr 24 jest napisane, że przeguby kulowe można dostać tylko od Hondy, kupując całą zwrotnicę. Próbowałem wprowadzić numer części do zestawów przegubów kulowych na stronie Majestic Honda i udało mi się dodać je do koszyka i przejść do kasy (nie złożyłem zamówienia).

Image


Jeśli ktoś może wyjaśnić, czy można je kupić osobno, czy też nie, byłbym bardzo wdzięczny.
 
#38 ·
Zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu, czuję, że czegoś mi brakuje. Czytałem to już wcześniej, a w zastrzeżeniu oraz w poście nr 24 jest napisane, że przeguby kulowe można dostać tylko od Hondy, kupując całą zwrotnicę. Próbowałem wpisać numery części zestawów przegubów kulowych na Majestic Honda i udało mi się dodać je do koszyka i przejść do kasy (nie złożyłem zamówienia).

Image


Jeśli ktoś może wyjaśnić, czy można je kupić osobno, czy nie, byłbym bardzo wdzięczny
Jv, czy udało ci się je znaleźć, po prostu robiąc wyszukiwanie po kategoriach, czy po prostu wpisałeś gdzieś numery części? Sprawdziłem tylko z ciekawości i mogę znaleźć tylko całą zwrotnicę, a następnie osobne osłony przegubów kulowych.
 
#35 · (Edited)
Możesz je kupić osobno, jeśli chcesz. Numer części 04510-SL5-000 zawiera 2 nowe nakrętki osi z 2 nowymi przegubami kulowymi, więc jeśli kupisz trzy zestawy, będziesz mieć 6 nowych nakrętek osi i 6 nowych przegubów kulowych lol, jeśli tego nie chcesz, po prostu kup 2 zestawy i będziesz gotowy. Numer części, aby kupić sam przegub kulowy to 51220-s30-n21, ale mówię, że zestaw jest lepszy.