Honda Prelude Forum banner
9,321 - 9,340 of 9,364 Posts
OBD0 jest łatwiejsze w obsłudze niż nowsza diagnostyka OBD. Jest prostsze.
Więc ten sklep jest głupi.

I jak ustalił, że to OBD0?
Jeśli przyszedł z B20a5, to tak, to jest OBD0, ale B21a1 to OBD1 i dlatego uruchamiałby Pk3 ecu.
Jakie masz ECU?
Sprawdziłeś?

I dlaczego nie czytasz, jak publikować zdjęcia, zdjęcia są teraz wymagane, jeśli chcesz pomocy w dzisiejszych czasach.
Image


Publikowanie zdjęcia jest łatwe, wystarczy kliknąć ikonę zdjęcia na dole okna postu, a następnie przejść do komputera lub dowolnego miejsca przechowywania i przesłać je.
Możesz przesłać tylko 10 zdjęć jednocześnie, więc jeśli potrzebujesz więcej, sugeruję, abyś zamieścił dodatkowe posty w swoim wątku, aby dać ci miejsce potrzebne do ich przesłania.
 
Znalazłem zdjęcia. Wygląda na fajny samochód!

Masz nawet kolektory wydechowe! Ale wyglądają na kolektory b21a1 z tylko 1 czujnikiem. A jeśli ma tylko jeden czujnik, to najprawdopodobniej obd1. Chyba że ktoś zrobił coś głupiego.

Możesz załadować zdjęcia przez galerię lub przez przycisk po lewej stronie przycisku aparatu podczas pisania.
Więc byłem pod wrażeniem, że powinien to być również OBD1, ale wczoraj zabrałem go do warsztatu, który odmówił pracy nad nim, ponieważ jest obd0 :cry:
@m4tty Twój warsztat ma rację. Twój samochód to 2.0Si i pierwotnie był wyposażony w b20a5 i jest OBD0. Jest to oczywiste, patrząc na kolektor dolotowy i liczbę przewodów podciśnieniowych wchodzących do końca komory w pobliżu siłowników hamulcowych i sprzęgła (zdjęcia poniżej). Istnieje dość prosta konwersja czujnika o2, którą mógł wykonać poprzedni właściciel tego samochodu. Byłoby to o wiele łatwiejsze niż konwersja na OBD1. Istnieją również inne wskaźniki, że jest to 2.0Si, takie jak ręczne lusterka boczne.
Nie dołączyłeś zdjęcia wnętrza, ale siedzenia też mogą ci to powiedzieć.

B21A1
Image


Komora silnika OP (B20A5)
Image
 

Attachments

@m4tty Twój warsztat ma rację. Twój samochód to 2.0Si i pierwotnie miał b20a5 i jest OBD0. Jest to oczywiste, patrząc na kolektor dolotowy i liczbę przewodów podciśnieniowych wchodzących do końca komory w pobliżu siłowników hamulcowych i sprzęgła (zdjęcia poniżej). Istnieje dość prosta konwersja czujnika o2, którą mógł wykonać poprzedni właściciel tego samochodu. Byłoby to o wiele łatwiejsze niż konwersja na OBD1. Istnieją również inne wskaźniki, że jest to 2.0Si, takie jak ręczne lusterka boczne. Nie dołączasz zdjęcia wnętrza, ale siedzenia też mogą ci to powiedzieć.

B21A1
View attachment 39931

Komora silnika OP (B20A5)
View attachment 39933
Dziękuję za wyjaśnienie! Czy mogę zapytać, dlaczego sugerujesz zestaw konwersji O2 zamiast konwersji OBD1? Znowu, nie wiem wiele, ale czy OBD1 nie byłoby lepsze na dłuższą metę z diagnostycznego punktu widzenia?

Jeśli chodzi o pytanie @Sam91, to na ten moment moje plany to gwintowane zawieszenie i geometria kół dzisiaj, a potem, zanim cokolwiek innego zrobię, muszę dowiedzieć się, co się dzieje z ładowaniem mojego akumulatora, kontrolka na desce rozdzielczej migocze i był martwy przez ostatnie dwa poranki. (Jestem dość pewien, że mój alternator jest uszkodzony, ale wiele okablowania też wygląda jak sh!t.) i dowiedzieć się, dlaczego mam falujące obroty biegu jałowego. Potem pomyślę o tym, czego naprawdę chcę dla mojego Prelude :)

(Wrzuci zdjęcia cewek, gdy będzie gotowe)
 
OBD0 jest łatwiejszy w obsłudze niż nowsza diagnostyka OBD. Jest prostszy.
Więc ten warsztat jest głupi.

I jak ustalił, że to OBD0?
Jeśli przyszedł z B20a5, to tak, to OBD0, ale B21a1 to OBD1 i dlatego uruchamiałby Pk3 ecu.
Jakie masz ECU?
Sprawdziłeś?

I dlaczego nie czytasz, jak publikować zdjęcia, zdjęcia są teraz wymagane, jeśli chcesz pomocy w dzisiejszych czasach.
View attachment 39930

Publikowanie zdjęcia jest łatwe, wystarczy kliknąć ikonę zdjęcia na dole okna postu, a następnie przejść do komputera lub dowolnego miejsca przechowywania i przesłać je.
Możesz przesłać tylko 10 zdjęć jednocześnie, więc jeśli potrzebujesz więcej, sugeruję, abyś zamieścił dodatkowe posty w swoim wątku, aby dać ci miejsce potrzebne do ich przesłania.
Pierwotnie miał B20A5 i ktokolwiek miał go przede mną, zamienił go na B21A1, dlatego jest OBD0.

Czy OBD1 nie ułatwiłoby diagnozy i dałoby mi opcje strojenia w przyszłości w porównaniu do OBD0?
 
Dziękuję za wyjaśnienia! Czy mogę zapytać, dlaczego sugerujesz zestaw konwersji O2 zamiast konwersji OBD1? Znowu, nie wiem za dużo, ale czy OBD1 nie byłoby lepsze na dłuższą metę z punktu widzenia diagnostyki?

Jeśli chodzi o pytanie @Sam91, w tej chwili moje plany to gwintowane zawieszenie i ustawienie geometrii kół dzisiaj, a potem, zanim cokolwiek innego zrobię, muszę dowiedzieć się, co się dzieje z ładowaniem mojego akumulatora, kontrolka na desce rozdzielczej migocze i był martwy przez ostatnie dwa poranki. (Jestem dość pewien, że mój alternator jest uszkodzony, ale dużo okablowania też wygląda jak sh!t.) i dowiedzieć się, dlaczego mam falujące obroty biegu jałowego. Potem pomyślę o tym, czego naprawdę chcę dla mojego preludium :)

(Wrzuci zdjęcia cewek, gdy będzie gotowe)
Odpowiadałem na komentarz Sama dotyczący tego, że twój silnik nie wydaje się mieć dwóch czujników o2, a nie sugerowałem, żebyś to robił. Chciałem tylko powiedzieć, że poprzedni właściciel twojego samochodu mógł dokonać tej konwersji o2. Jednym z powodów, dla których ktoś mógłby to zrobić, jest to, że kolektor, który chcieli zainstalować, był przeznaczony do b21a1. Oto opis sprzed lat na wypadek, gdyby ktoś inny chciał to zrobić...

http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?t=263824
 
Dziękuję za wyjaśnienie! Czy mogę zapytać, dlaczego sugerujesz zestaw konwersji O2 zamiast konwersji OBD1? Znowu, nie wiem wiele, ale czy OBD1 nie byłoby lepsze na dłuższą metę z punktu widzenia diagnostyki?

Jeśli chodzi o pytanie @Sam91, w tej chwili moje plany to gwintowane zawieszenie i ustawienie geometrii kół dzisiaj, a potem, zanim cokolwiek innego zrobię, muszę dowiedzieć się, co się dzieje z ładowaniem mojego akumulatora, kontrolka na desce rozdzielczej miga i był martwy przez ostatnie dwa poranki. (Jestem dość pewien, że mój alternator jest uszkodzony, ale wiele okablowania też wygląda jak sh!t.) i dowiedzieć się, dlaczego mam falujące obroty biegu jałowego. Potem pomyślę o tym, czego naprawdę chcę dla mojego preludium :)

(Wrzuci zdjęcia cewek, gdy będzie gotowe)
Jeśli chodzi o alternator, możesz zabrać samochód do lokalnego sklepu z częściami samochodowymi, takiego jak oreillys, a oni mogą przetestować alternator w samochodzie.

Spójrz również na koło pasowe wału korbowego. Koła pasowe wału korbowego B21a1 są znane z rozdzielania się. Moje się zepsuło i myślę, że brak równowagi zepsuł mój alternator. Więc musiałem też kupić jeden z nich.
 
Pierwotnie miał B20A5, a ten, kto go miał przede mną, zamienił go na B21A1, dlatego jest OBD0.

Czy OBD1 nie ułatwiłoby diagnozy i dało mi opcje strojenia w przyszłości w porównaniu do OBD0?
Zależy od tego, co planujesz stroić.
Jeśli zamierzasz wymienić silnik, to OBD1 jest lepszą opcją.

Jednakże; przejście na OBD1 w celu strojenia w przypadku wymiany silnika różni się od konwersji OBD1 tylko dla bastard B w celu strojenia, co, jak udowodniono, w ogóle nie reaguje na strojenie.

Będziesz musiał dokonać ogromnej konwersji na OBD1 za pomocą niestandardowej wiązki silnika i kilku połączeń przewodów, aby skonfigurować nową wymianę silnika, a następnie kupić P28 z ECU Hondata S300, co jest najlepszą opcją strojenia dla naszego podwozia.
Lub możesz zrobić Haltech, co jest kolejną opcją, ale opcją za ponad 1500 $.
 
Dla wszystkich ciekawych aktualizacji dotyczącej mojego samochodu: sprężyny są zamontowane i wyglądają + działają fantastycznie. ALE, kiedy jedna rzecz idzie dobrze, 2 rzeczy muszą przestać dobrze działać, takie są prawa natury. Zabrałem samochód na ustawienie zbieżności i sprawdzenie układu ładowania, powiedziano mi, że akumulator jest rozładowany, ale alternator jest w porządku. Więc kupuję nowy akumulator i ku mojemu zaskoczeniu zgasła kontrolka na desce rozdzielczej, ustąpiło falowanie na biegu jałowym i wszystko jest w porządku, prawda? Bardzo się mylisz. Potem odkryłem, że przekładnia kierownicza i zębatka są uszkodzone i wymagają wymiany. Ale nie jest tak źle, dopóki po godzinie jazdy do domu (około 2 godziny jazdy) cała moja deska rozdzielcza przestaje działać, cała elektronika umiera, a silnik się zatrzymuje. Odpaliłem go z kabli, odczekałem około 20 minut, wróciłem na autostradę.
15 minut później? TO SAMO, skończyło się na odholowaniu go do domu i teraz szukam części.

TLDR: Nowe sprężyny są zamontowane, ale przekładnia kierownicza jest do wyrzucenia, a alternator jest uszkodzony, mimo że powiedziano mi, że jest w porządku!

Och, chłopaki, w co ja się wpakowałem lol
Image
Image
Image
Image
 
Dla wszystkich ciekawych aktualizacji dotyczącej mojego samochodu: cewki są założone i wyglądają + działają fantastycznie. JEDNAK, kiedy jedna rzecz idzie dobrze, 2 rzeczy muszą przestać dobrze działać, takie są prawa natury. Zabrałem samochód na ustawienie zbieżności i sprawdzenie układu ładowania, powiedziano mi, że akumulator jest rozładowany, ale alternator jest w porządku. Więc kupuję nowy akumulator i ku mojemu zaskoczeniu zgasła kontrolka na desce rozdzielczej, ustało falowanie na biegu jałowym i wszystko jest w porządku, prawda? Bardzo się mylisz. Odkryłem wtedy, że moja przekładnia kierownicza i zębatka są uszkodzone i wymagają wymiany. Ale nie jest tak źle, aż po godzinie jazdy do domu (około 2 godziny jazdy) cała moja deska rozdzielcza przestaje działać, cała elektronika umiera, a silnik się zatrzymuje. Odpaliłem go na kable, poczekałem około 20 minut, wróciłem na autostradę.
15 minut później? TO SAMO, skończyło się na holowaniu go do domu i teraz poluję na części.

TLDR: Nowe gwintowane zawieszenie jest założone, ale przekładnia kierownicza jest uszkodzona, a alternator jest uszkodzony, mimo że powiedziano mi, że jest w porządku!

Chłopaki, chłopaki, w co ja się wpakowałem lol View attachment 39944 View attachment 39945 View attachment 39946 View attachment 39947
Cholera! To do dupy! Wygląda na to, że preludy 3. generacji mają problemy z alternatorem. Poprzedni właściciel warsztatu wymienił alternator w moim samochodzie około 6 razy, zanim zaczął działać prawidłowo. To było w ciągu roku.

Mój alternator padł w zeszłym roku razem z kołem pasowym wału korbowego. Dostałem regenerowany z oreillys i od tego czasu działa bez zarzutu.

Nie wyrzucajcie też tych starych amortyzatorów. Wyglądają na sprężyny obniżające na amortyzatorach sportowych. Powinny być coś warte.

Jakiej marki są gwintowane zawieszenia?
 
Cholera! To do bani! Wygląda na to, że preludy 3. generacji mają problemy z alternatorem. Warsztat poprzedniego właściciela wymienił alternator w moim samochodzie około 6 razy, zanim zaczął działać prawidłowo. To było w ciągu roku.

W zeszłym roku padł mi alternator wraz z kołem pasowym wału korbowego. Kupiłem regenerowany z oreillys i od tego czasu działa bez zarzutu.

Nie wyrzucaj też tych starych amortyzatorów. Wyglądają na sprężyny obniżające na amortyzatorach sportowych. Powinny być coś warte.

Jakiej marki gwintowane zawieszenie wybrałeś?
Oddałem gwintowane zawieszenie mojemu znajomemu, ponieważ jest on znacznie bardziej aktywny na Facebook Marketplace niż ja. Jeden z tych amortyzatorów jest jednak całkowicie zużyty, absolutnie zerowe ciśnienie w sprężynie.

Wybrałem gwintowane zawieszenie D2 Racing, trochę drogie, ale nawet w krótkim czasie, kiedy jeździłem nim, zanim padł alternator, jest BARDZO przyjemnie. I jestem z tego bardzo zadowolony.

Jeśli chodzi o alternator, czy poleciłbyś kupowanie od kogoś takiego jak O'rielly's lub Advanced zamiast eBay? Myślę tylko, że jeśli przydarzy mi się to samo, co tobie, lepiej będzie skorzystać z ich gwarancji?
Image
 
Dałem gwintowane zawieszenie mojemu znajomemu, ponieważ jest on o wiele bardziej aktywny na Facebook Marketplace niż ja. Jeden z tych amortyzatorów jest jednak całkowicie zepsuty, absolutnie zerowe ciśnienie w sprężynie.

Wybrałem gwintowane zawieszenie D2 Racing, trochę drogie, ale nawet w krótkim czasie, w którym jeździłem nim zanim padł alternator, jest BARDZO przyjemnie. I jestem z tego bardzo zadowolony.

Jeśli chodzi o alternator, czy poleciłbyś kupowanie od kogoś takiego jak O'rielly's lub
Advanced zamiast eBay? Po prostu myślę, że jeśli spotka mnie to samo, co ciebie, lepiej będzie skorzystać z ich gwarancji? View attachment 39949
Fajnie! Mam nadzieję, że tego lata zainstaluję ksports. Ale mam nadzieję, że wcześniej zrobię remont silnika.

Kupiłbym alternator w sklepie z częściami. W ten sposób masz dożywotnią gwarancję i jeśli kiedykolwiek będziesz miał problemy, możesz go dostać następnego dnia bez problemów. Ebay jest w porządku, ale sprawa z gwarancją może być problematyczna.
 
Fajnie! Mam nadzieję, że tego lata zainstaluję ksports. Ale mam nadzieję, że wcześniej zrobię remont silnika.

Kupiłbym alternator w sklepie z częściami. W ten sposób masz dożywotnią gwarancję i jeśli kiedykolwiek będziesz miał problemy, możesz go dostać następnego dnia bez problemów. Ebay jest w porządku, ale sprawa gwarancji może być wątpliwa.
Tak, to właśnie sobie pomyślałem, O'Reilly's jest najlepszy lol

Przyjrzałem się Ksports, ale ze względu na wszystkie inne problemy, które muszę rozwiązać, pozostałem w "średnim zakresie" z D2
 
Tak, to właśnie zakładałem, O'Reilly's jest najlepszy lol

Przyjrzałem się Ksports, ale ze względu na wszystkie inne problemy, które muszę rozwiązać, pozostałem w "środku" z D2
Oreillys jest najlepszy. Pracuję w jednym. Lol.
To zabawne, że wielu moich współpracowników, a nawet mój menedżer, pracowało w autozone. Lol

Będziesz musiał nas informować na bieżąco o tym, jak działają te d2!
 
Nie byłem w Autozone od czasu, gdy nazywali się Auto Shack LOL. Zazwyczaj chodzę do NAPA, ponieważ to jedyny sklep z częściami samochodowymi w moim mieście. Oreilly's jest prawie 30 minut drogi w innym mieście.
 
Tak, to właśnie zakładałem, O'Reilly's jest najlepsze lol

Przyjrzałem się Ksports, ale ze względu na wszystkie inne problemy, które muszę rozwiązać, pozostałem w "średnim zakresie" z D2
FYI D2 to Ksports pod inną marką.
Przyniosłem Ksports do społeczności w 2007 roku i przez kilka lat słyszałem pogłoski, że D2 są im równe, i tylko z wyglądu tak jest.

Ale potem sprawiłem, że Ksport przyznał mi, że są takie same, po prostu technicznie pod inną marką dla innego rynku, ale ponieważ jesteśmy teraz globalną gospodarką, to wszystko przeniknęło do wzajemnej przestrzeni.

Był nawet wątek na Honda-tech.com, który pokazywał oba obok siebie, rozebrane i porównywał podkładki.
 
@Sam91 Jako ktoś, kto nigdy w życiu nie wymienił alternatora, jakieś wskazówki lub triki, o których powinienem pamiętać?
Bardzo chciałbym to zrobić sam, ale nienawidziłbym siebie, gdybym spowodował więcej szkód lol
Oto film, który zrobiłem, kiedy robiłem swój. Jest to dość proste w porównaniu do niektórych samochodów.

 
@Sam91 Jako ktoś, kto nigdy w życiu nie wymienił alternatora, jakieś wskazówki lub triki, o których powinienem pamiętać?
Bardzo chciałbym to zrobić sam, ale nienawidziłbym siebie, gdybym spowodował więcej szkód lol
Oto film, który zrobiłem, kiedy robiłem swój. Jest to dość proste w porównaniu do niektórych samochodów.

Jesteś niesamowity, dziękuję bardzo.
 
Jesteś niesamowity, stary, bardzo dziękuję
Proszę bardzo. Dlatego lubię robić filmy. Minęły już 4 miesiące, odkąd zrobiłem nowy. Wolałbym załatwiać sprawy niż kręcić. Ale mam dużo planów na to lato, które mam nadzieję nagrać.
 
9,321 - 9,340 of 9,364 Posts