Ben vandaag naar de winkel van 3gdude gegaan en we hebben de problemen die hij heeft gehad eens goed bekeken. Allereerst was er code 12 (EGR Lift sensor) die me achtervolgt sinds ik hem kocht. Na het verwijderen van de EGR-klep uit de auto, haalden we de sensor eruit en ontdekten we dat de sensor vastzat. De klep zelf was in orde. Bill bracht een beetje PB blaster aan en kon hem losmaken. De driehoekige pakking voor de sensor was ook een beetje oud en hield geen vacuĂĽm meer nadat we hem terug hadden geplaatst, dus ik dwong een kleine ronde pakking in de driehoekige pakkingholte en hij paste perfect. Na de montage hield de EGR-klep vacuĂĽm. Er kwam geen code 12 meer nadat ik de klep weer op de auto had geplaatst.
Over naar het volgende probleem, de lude loopt rijk! We sloten een back probe aan op de O2-sensor en lieten hem op een meter lopen. De meter gaf 0,9 volt aan bij stationair toerental. (alles boven 0,5 is rijk) Na het controleren van een groot aantal andere dingen (brandstofdruk, systeemvacuĂĽm, brandstofdrukregelaar, enz. enz.) sloten we een vacuĂĽmpomp/meter aan op de MAP-sensorslang (#21 uit de control box). Toen we het vacuĂĽm verhoogden, begon de motor te vermageren. We hoefden het vacuĂĽm maar ongeveer 1/2 inch te verlagen voordat hij weer rijk begon te worden. De conclusie is dus mogelijk een slechte/oude MAP-sensor, of iets dat de vacuĂĽmleiding net genoeg verstopt om het mengsel te verrijken. Moet iemand vinden met een bekende goede MAP-sensor zodat ik hem kan omwisselen om onze theorie te testen.
Een GROTE dank gaat uit naar Bill (3gdude) voor het helpen hierbij. Het bier is voor mij de volgende keer man!!
Over naar het volgende probleem, de lude loopt rijk! We sloten een back probe aan op de O2-sensor en lieten hem op een meter lopen. De meter gaf 0,9 volt aan bij stationair toerental. (alles boven 0,5 is rijk) Na het controleren van een groot aantal andere dingen (brandstofdruk, systeemvacuĂĽm, brandstofdrukregelaar, enz. enz.) sloten we een vacuĂĽmpomp/meter aan op de MAP-sensorslang (#21 uit de control box). Toen we het vacuĂĽm verhoogden, begon de motor te vermageren. We hoefden het vacuĂĽm maar ongeveer 1/2 inch te verlagen voordat hij weer rijk begon te worden. De conclusie is dus mogelijk een slechte/oude MAP-sensor, of iets dat de vacuĂĽmleiding net genoeg verstopt om het mengsel te verrijken. Moet iemand vinden met een bekende goede MAP-sensor zodat ik hem kan omwisselen om onze theorie te testen.
Een GROTE dank gaat uit naar Bill (3gdude) voor het helpen hierbij. Het bier is voor mij de volgende keer man!!